Klikom na "Prihvati sve kolačiće" pristajete na skladištenje kolačića na vašem uređaju radi poboljšanja navigacije na sajtu, analiziranja korišćenja sajta i podrške našim marketinškim naporima. Pogledajte našu Politiku privatnosti za više informacija.
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
specijalna novogodišnja ponuda - pogledaj sada!
🎅🏻🎁🎄🎉
Rent-A-Car

Trendovi u rent-a-car industriji: Pripremite se za promene

June 25, 2024
Trendovi u rent-a-car industriji: Pripremite se za promene

Rent-a-car industrija prolazi kroz velike promene, a tehnologija i nove navike vozača menjaju pravila igre. Ako vas zanima šta da očekujete u bliskoj budućnosti, onda ste na pravom mestu. U nastavku ćete pročitati sve o trendovima koji dolaze – budućnost je bliže nego što mislite!

1. Električna vozila i održivost

Da li će električni automobili jednog dana u potpunosti zameniti automobile koje danas koristimo ostaje da se vidi. Ali jedno je sigurno - električna vozila (skraćeno EV) postaju sve popularnija u svetu, a i u Srbiji

Za razliku od običnog auta, električni automobil se vozi “na struju” , što znači da umesto rezervoara ima bateriju koju treba napuniti nakon neke pređene kilometraže. Iako se električni automobili mogu puniti i na struju kod kuće (što zahteva u proseku oko 10 sati), biće potrebno da se postave punjači (koji napune auto za 30-50 minuta) na svim glavnim putevima u Srbiji.

Za sada ih ima ukupno stotinak na celoj teritoriji Srbije, što je prilično slaba pokrivenost. 

Ipak, nema razloga da sumnjamo da će se infrastruktura značajno popraviti u narednih 3-5 godina - posebno zbog sve većeg priliva stranaca u Srbiju, koji bi koristili ovakva vozila.

Prema podacima Evropske agencije za životnu sredinu, broj registrovanih električnih vozila u Evropi raste iz godine u godinu. 

Električna vozila ne emituju štetne gasove kao obična vozila na fosilna goriva, što smanjuje zagađenje vazduha. Osim toga, jeftinija su za vožnju zbog manje potrošnje energije i jednostavnijeg održavanja.

Glavni igrači u industriji električnih automobila su (za sad) Tesla, Nissan i Volkswagen. 

Tesla predvodi tržište sa svojim modelima kao što su Model S i Model 3, dok Nissan Leaf važi za jedan od najprodavanijih električnih automobila na svetu. Volkswagen, s druge strane, ulaže ogromne resurse u razvoj svoje EV linije, uključujući popularni ID.3.

2. Deljenje vozila (car sharing)

Zamislite da možete pozajmiti automobil od svog komšije baš onda kada vam zatreba. E baš to je suština deljenja vozila putem peer-to-peer platformi. 

Ovo je model rentiranja koji je sličan našem kratkoročnom rentiranju vozila, ali je razlika u tome što svako može izdavati automobil, ne samo rent a car agencije. 

Recimo da vam zatreba auto na par sati da obavite kupovinu, ušli biste na internet stranicu ili u aplikaciju za deljenje vozila, našli biste auto koje vam odgovara i koje je u relativnoj blizini, i “pozajmili” biste ga na tih par sati.

Sve vezano za dogovor, naplatu i osiguranje se obavlja preko te aplikacije ili platforme, a neke od najpoznatijih su do sada Turo, Getaround, i ZipCar.

U većim gradovima širom sveta ovaj trend deljenja vozila je već rasprostranjen. Istraživanja pokazuju da se broj korisnika peer-to-peer platformi stalno povećava, što i ne čudi s obzirom da mnogi vlasnici automobila u ovome vide način pasivne zarade.

U Srbiji, postoji potencijal da ovaj trend zaživi, posebno u većim gradovima.

3. Autonomna vozila - Vozila bez vozača?

Iako deluje kao naučna fantastika, ova tehnologija je sve bliža stvarnosti .

Autonomna vozila koriste kombinaciju kamera, senzora i AI algoritama (veštačka inteligencija) kako bi detektovala okruženje i upravljala vozilom. Vozila su opremljena naprednim sistemima koji omogućavaju autonomnu vožnju četvrtog nivoa - bez ikakvog upravljanja od strane čoveka.

Prema izveštaju McKinsey & Company, autonomna vozila bi mogla da čine do 15% prodaje novih automobila do 2030. godine. Trenutno, mnoge kompanije, kao što su Tesla i Waymo, aktivno testiraju i razvijaju ovu tehnologiju.

Kako kažu iz ove kompanije, autonomna vozila bi smanjila broj saobraćajnih nesreća jer eliminišu ljudske greške. Takođe, ova vozila optimizuju rute i smanjuju gužve u saobraćaju. 

Glavni igrači u industriji su Waymo, Tesla i Uber. 

Waymo je kompanija koja je deo Google-a i predvodi razvoj autonomnih vozila, dok Tesla, pored električnih vozila, razvija napredne sisteme autonomne vožnje. Uber (poznata američka firma) investira u tehnologiju autonomnih vozila kako bi unapredio svoje usluge prevoza.

U narednih 10 do 20 godina, možemo očekivati da će potpuno autonomna vozila postati sve prisutnija, posebno u razvijenim zemljama. U Srbiji, uvođenje autonomnih vozila ovog nivoa će verovatno doći nešto kasnije, ali je svakako na horizontu.

4. Digitalizacija i veštačka inteligencija (AI)

Digitalizacija i AI već uveliko transformišu način na koji funkcioniše rent-a-car industrija. 

Rent-a-car kompanije danas sve više koriste napredna softverska rešenja kako bi podigli nivo svojih usluga i unapredili iskustvo svojih korisnika. Koriste programe za lakše upravljanje flotom i bolje praćenje vozila, kao i vođenje analitike i optimizacije troškova, što je posebno od koristi za kompanije koje iznajmljuju vozni park preko operativnog lizinga.

Veštačka tehnologija (AI) takođe nalazi sve veću upotrebu, pa se koristi za razvoj chatbotova i virtualnih asistenata koji mogu brzo i efikasno odgovarati na korisničke upite.

Prema istraživanju kompanije Gartner, 85% korisničkih interakcija će biti upravljano bez ljudske intervencije do 2025. godine. Ova tehnologija je već prisutna i brzo se širi. U narednih 5 godina, očekuje se da će većina rent-a-car kompanija koristiti digitalna i AI rešenja za poboljšanje svog poslovanja.

Neke rent-a-car kompanije u Srbiji, uključujući BizRent, već koriste digitalne platforme za rezervaciju i biranje vozila.

5. Promene u korisničkim navikama i očekivanjima

Sa razvojem industrije i svim novim trendovima koji se pojavljuju iz dana u dan, menjaju se i očekivanja ljudi. Korisnici danas žele brzo, jednostavno i personalizovano iskustvo. 

Primera radi, do skoro je za iznajmljivanje vozila bilo potrebno da se izdvoji i po par sati vremena. Prvo dok se stigne do rent-a-car poslovnice, pa se ispuni dokumentacija, onda se traži i preuzme automobil, itd. 

Danas prednost imaju one kompanije koje nude brzu i jednostavnu uslugu. To znači da rent-a-car kompanije moraju da se prilagođavaju ovim očekivanjima i navikama svojih korisnika, kako bi pružili što bolju uslugu.

Treba da nude različite opcije iznajmljivanja, uključujući kratkoročne i dugoročne najmove, veliki izbor vozila i da je proces rezervacije maksimalno pojednostavljen.

Budite deo budućnosti zajedno sa BizRent !

BizRent je tu da vam pruži najbolju uslugu rentiranja u skladu sa najnovijim tehnologijama. 

Izaberite nas i uživajte u vožnji električnih, hibridnih i običnih vozila i u prednostima digitalizovanih usluga. Bez obzira na vaše potrebe, BizRent ima pravo rešenje za vas! Kao dodatnu pogodnost, nudimo i dostavu vozila na željenu adresu. 

Ne gubite vreme, rezervišite vaše vozilo danas!